کد خبر: ۸۶۸۴
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

همسایگی با آرامستان

خیابان شهید عصمت‌الله کریمی تا چهار سال پیش با معبر دیگری هم‌نام بود و اقبال نام داشت. با شهادت شهید مدافع حرم، عصمت‌الله کریمی، در سوریه، این معبر تغییر نام پیدا کرد و به‌نام او پلاک‌گذاری شد.

خیابان شهید عصمت‌الله کریمی تا چهار سال پیش با معبر دیگری هم‌نام بود و اقبال نام داشت. با شهادت شهید مدافع حرم، عصمت‌الله کریمی، در سوریه، این معبر تغییر نام پیدا کرد و به‌نام او پلاک‌گذاری شد. برخی خانواده‌های شهدای مدافع حرم در محله اسماعیل‌آباد ساکن هستند که شهید کریمی یکی از آن‌هاست.

در این معبر اهل تسنن و تشیع کنار هم به‌صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند. آرامستان قدیمی این خیابان ۱۰ سالی می‌شود که دفن اموات در آن ممنوع است و بخشی از آن به فضای سبز تبدیل شده است.

 

همسایگی با آرامستان

مرکز نیکوکاری کارآفرینی و توانمندسازی مهر هشتم، امسال با هدف کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت محله افتتاح شد. این مرکز زیر نظر کمیته امداد امام‌خمینی (ره) فعال است.

همسایگی با آرامستان

مجموعه فرهنگی‌ورزشی پیامبر اعظم (ص) سالن ورزشی چندمنظوره‌ای است که از سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده و تمرکز بسیجیان حوزه مقاومت بلال را در این محله بیشتر کرده است.

همسایگی با آرامستان

از ۱۰ سال پیش تدفین در آرامستان صدساله اسماعیل‌آباد انجام نمی‌شود. بخشی از آرامستان به بوستان تبدیل شده است، اما نزدیک به پنجاه قبر بدون دیوارکشی در مجاورت خانه‌ها قرار دارد.

همسایگی با آرامستان

سه سال از افتتاح بوستان بی‌نام می‌گذرد؛ پارکی که به‌دلیل حضور معتادان قابل استفاده نیست و بیشتر اوقات خالی از جمعیت است.

همسایگی با آرامستان

حسن لطفی متولد سال ۱۳۴۶، از قدیمی‌های این معبر است. او توجه شهرداری به اسماعیل‌آباد را در پنج سال گذشته قابل ملاحظه می‌داند و امیدوار است اوضاع در این محله بهبود یابد.

همسایگی با آرامستان

مرکز خدمات جامع سلامت روستایی اسماعیل‌آباد توسط مرحوم حاج‌قربان رضایی‌مقدم وقف و احداث شده است. اجرای واکسیناسیون و خدمات بهداشتی در این مرکز از سال ۱۳۹۷ انجام می‌شود.

* این گزارش شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۴۹ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر